fredag 6 september 2013

Vecka 37

Hej alla barn och föräldrar.

Det är en grupp goa ungar som ni lånat ut till mig. Dock de pratigaste jag någonsin träffat.
Mycket tid går åt till att få gruppen att fungera och det har blivit bättre men
mycket återstår.
Detta leder till att jag och de andra lärarna måste vara stränga. Vi skäller och bråkar och det är det tråkigaste jag vet men tyvärr ett måste än så länge. Jag upplever tyvärr att många av eleverna har en attityd mot varandra som inte är ok. De tjafsar och retas hela tiden. Detta gäller inte alla men dom flesta.
Ta ett rejält snack med era ungar om hur man upp för sig mot andra människor så kanske vi får det lite lugnare framöver.
Det kommer att behövas om vi ska kunna lära oss något i skolan.

Tack på förhand.
/Jakob

Att tänka på i veckan:

måndag:
Ta med alla lappar som ska vara påskrivna. (Krislapp, blogglapp, specialkost)

tisdag:
Slöjd på morgonen.
Idrott. Glöm inte kläder. Vi är ute.

onsdag:
Idrott i WIC-hallen

Läxor:

tisdag: No, Gör färdigt stencilen om "allemansrätten". Glöm inte boken hemma.

fredag: Matte, 4:ans gångertabell.