fredag 18 oktober 2013

Veckoblad v43

Hej på er i höstsolen.

Arbetet i skolan pågår för fullt och det blir lugnare i klassen hela tiden. Det är dock mycket rörigt på engelskalektionerna så jag och ber er föräldrar tala med era barn om att det är viktigt att vara tyst, lyssna på läraren och att göra sitt bästa på ALLA lektioner. Jag ser ju att ni barn kan sköta er på mina lektioner och kräver därför att ni ska göra det även när inte jag har er.

Vi har i veckan bytt platser så nu sitter en pojke och en flicka vid varje bord. Vi får se om detta fungerar bra.

Flera barn äter dåligt i maten vilket är synd, särskilt nu när vi har fått två kockar som lagar maten på skolan. Det har varit jättegod mat ska ni veta.
Jag vill att man ska smaka och försöka ha en positiv inställning till skolmaten. Jag tvingar ingen att äta upp, men det är inte okej att bara sätta sig i matsalen utan varken talrik eller glas. Det är gott, jag lovar men man kan behöva träna lite på alla nya smaker.

Det slarvas en hel del med att lämna in läxor och andra lappar.  Det är t.ex många som inte lämnat in No-provet och matte-testet som jag skickat hem för påskrift.
Hjälp era barn att få med dessa saker i tid.
Är läxan till på onsdag så ska den lämnas på onsdag! Inte på torsdag, fredag eller veckan därpå.

Vecka 43

tisdag
Slöjd. Kom i tid !
Simning. Glöm inte badkläder.

onsdag
Fredrik avslutar "Vikingatiden" med en liten kunskapskontroll. Dock ingen läxa.
Idrott i Wic-hallen.

Fredag
Gångertabelltest.


Läxor (från Jakob. Övriga läxor, se bloggen)

torsdag
Mattestencil (Arbetsblad 7:4 & 7:5)

fredag
Gångertabellerna 1-6